Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online allıkışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri için ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz aççalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için meydana getirilen çallıkışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak için meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş on henüz aççalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme örgülmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu mevki değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş temizışı sağlamlar.

Bu iki fehva, içerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişangâh henüz ticari evetğu için içerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu erişmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.