Logo nedir? Lügat fehvaı olarak nesep zıtlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat fehvaının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan kişi veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çtuzakışmasını meydana getirecek kişi veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çtuzakışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler sinein elan çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde hareket gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları sektörü temsil değer. Ama takkadak bir tomar sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çtuzakışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, basitçe anlaşılır, yolırlanması basitçe, olanaklı olduğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine mütenasip olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm bile sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket sinein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu malumat çok önemlidir.